Välkommen till LFFI friidrott!

Vår målsättning är att ta emot alla barn och ungdomar som vill träna friidrott.

Aktivitetsgrupper

Grupp 1 Nybörjargruppen

Deltagarna är i åldern (6)7-9 år.

Träningens betoning ligger på uppmärksamhet, lek och rörelse men med inslag av friidrottsanpassade lekar och friidrotens grenar i lekfulla former.

Grupp 2

Deltagarna är ca: 9 år eller äldre.

Träningen karaktäriseras av en hög aktivitetsnivå med stationsträning och koordinationsbanor och de friidrottsliga grenarna utövas enligt helhetsmetoden, vilket innebär ett begränsat inslag av detaljträning av specifika grenar.

Träningsgruppen

Deltagarna är ca: 13 år eller äldre.

Här är träningen på hög aktivitetsnivå där uthållighet, rörlighet, koordination, snabbhet, teknik och styrka ingår. Träning 3-6 gånger i veckan och en önskan om att ungdomarna är tävlingsaktiva under tävlingssäsongen.

Tävlingsverksamhet

De deltagare som är intresserade av att tävla planerar detta ihop med sin ledare/tränare. Startavgifter betalas av klubben, dock finns vissa begränsningar.

Träningsgruppen skall ha LFFI:s tävlingsdräkt under tävling, för övriga är det frivilligt.

För mer information om de olika grupperna gå in på respektive grupps egen sida och läs deras presentation.

Medlemsvgift

Medlemsavgift för enskild person är 200kr/år.

Medlemsavgift för familj är 400 kr/familj/år.

Deltagaren är försäkrad när medlemsavgiften är betald.

Våra ledare utbildas fortlöpande och arbetar helt ideelt.

Utrustning och avanmälan

På träningen behövs träningskläder, gymnastikskor och vattenflaska. Om deltagaren uteblir enstaka gånger behövs ingen avanmälan, men kontakta tränaren och meddela frånvaro. Blir deltagaren borta mer än två gånger i rad, vänligen kontakta tränaren.

LFFI:s egen träningsoverall och tävlingsdräkt

LFFI har egen klubboverall och tävlingsdräkt. Dessa beställs på egen hand via länk till Global Sport. Se vidare under länken klubbkläder.

LFFI:s egna tävlingar - Stadsloppet och Lilla Ludvikaspelen

LFFI arrangerar för närvarande två tävlingar per år. Stadsloppet är en löptävling som går av stapeln i juni månad. Ludvikaspelen är en friidrottstävling som arrangeras på ABB Arena 6 juni varje år.

Föräldrars/familjers deltagande

Vi i LFFI vill gärna att föräldrar/familj ställer upp som funktionärer vid våra tävlingar eftersom vi då har ett stort behov av hjälp. Dessutom är alla föräldrar mycket välkomna att hjälpa till vid träningspassen efter instruktioner från ledarna/tränarna. T.ex. kan föräldrar sköta ribban vid höjdhoppsträning, kratta längdgropen vid länghoppsträning, ta fram redskap mm.

Ludvika FFI Idrottsservice Gävle-Dala, Box 975 80133 Gävle

Tel: 0240611610 E-post: info@ludvikaffi.se